Hot Posts

6/recent/ticker-posts

APOM mulakan ‘Malaysia’s Biggest Poster Hunt’ promosi kempen #Empatbelas2024


DI tengah-tengah lautan jenama antarabangsa, ada satu revolusi senyap sedang berlaku di Malaysia. Sebuah revolusi yang mengangkat rasa bangga, humor, dan keaslian.

Ini adalah gerakan diterajui oleh jenama yang begitu sinonim dengan Malaysia – APOM, singkatan bagi A Piece of Malaysia.

Jenama tempatan itu telah mencipta nama dengan menangkap intipati Malaysia dalam setiap reka bentuk, setiap helaian, dan setiap produk mereka.

Daripada slanga lucu yang membuat rakyat Malaysia tersenyum kepada detik-detik harian mendefinisikan kehidupan seharian, APOM telah berjaya membotolkan semangat Malaysia dan melabelnya dengan penuh gaya.

Tahun ini, APOM mengumumkan kembalinya #Empatbelas, satu inisiatif tahunan sempena Hari Merdeka-Hari Malaysia yang meraikan bukan sahaja bakat tempatan tetapi juga semangat dan kebanggaan Malaysia yang merentasi 14 buah negeri melalui kesatuan seni dan kepelbagaian budaya.

Sekali lagi, APOM menampilkan 14 bakat kreatif terbaik Malaysia melalui kempen #Empatbelas dengan koleksi poster negeri-negeri yang diolah semula sebagai poster filem ikonik.

Sentuhan inovatif itu menggabungkan humor, kreativiti, dan kebanggaan negeri dengan cara yang belum pernah dilihat sebelum ini.

Hadiah menarik

Bagi memulakan sambutan dan menggalakkan semangat patriotik, APOM memperkenalkan 'Malaysia’s Biggest Poster Hunt'.

Bermula 15 Ogos, APOM akan melepaskan petunjuk tentang satu poster setiap hari di media sosial, sambil meletakkannya secara fizikal di mercu tanda terkenal di negeri yang berkaitan.

Peserta perlu menyahkod petunjuk itu untuk mencari poster ikonik, merakam foto atau video kreatif bersama poster tersebut, dan berkongsi kandungan mereka di Instagram atau TikTok menggunakan #empatbelas2024 #malaysiabiggestposterhunt. Mereka yang mengambil bahagian berpeluang memenangi hadiah eksklusif edisi terhad #Empatbelas.

Pengasas Bersama APOM, Chantelle Teoh berkata, pada tahun-tahun sebelumnya, #Empatbelas telah menyerlahkan 42 bakat kreatif dari seluruh Malaysia, menyemarakkan rasa bangga terhadap negeri masing-masing.

"Kempen tahun ini menyaksikan lebih 50 penyertaan bersemangat daripada pereka tempatan, yang mengetengahkan kepelbagaian dan bakat yang kaya yang kita raikan.

"Kami sangat teruja untuk melihat rakyat Malaysia bersatu, menemui permata tersembunyi di negeri-negeri mereka, dan turut serta dalam sambutan dinamik budaya dan warisan kita ini," ujarnya.

Untuk turut serta dalam 'Malaysia’s Biggest Poster Hunt', ikuti saluran media sosial APOM bagi petunjuk harian. Sertai pengembaraan yang mendebarkan ini, cari poster-poster tersebut, rakam foto atau video kreatif, dan kongsikannya menggunakan hashtag #empatbelas2024 #malaysiabiggestposterhunt.

Selami sambutan meriah kepelbagaian budaya Malaysia dan lepaskan peluang untuk mempamerkan kebanggaan negeri anda dan menangi hadiah hebat dengan kempen #empatbelas2024 APOM. - 7KLIK


ARTIKEL LAIN:

Post a Comment

0 Comments