Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Soulful Tourism: Tourism Selangor raikan Hari Kemerdekaan ke-67 dengan inspirasi pelancongan generasi baharu

 | FOTO: Tourism Selangor


TOURISM Selangor menyambut Hari Kemerdekaan dengan beberapa siri inisiatif yang memfokuskan untuk menambahbaik industri pelancongan dan potensinya untuk kekal sebagai salah satu pemacu ekonomi utama di Malaysia.

Sempena sambutan ini, Tourism Selangor berjaya melancarkan Kempen Pelancongan 'Soulful Tourism', yang berlangsung sempena Hari Kemerdekaan yang ke-67, Hari Malaysia dan Hari Pelancongan Sedunia yang bakal tiba tidak lama lagi.

Kempen tersebut merangkumi hati dan jiwa Malaysia, mempromosikan kepelbagaian budaya warisan negara serta pelbagai destinasi pelancongan yang menarik, sambil memberikan inspirasi kepada para pelancong.

Bersempena dengan kempen itu juga, Tourism Selangor telah bekerjasama dengan Anbot Store untuk menganjurkan beberapa siri pertandingan menarik.

Para peserta berpeluang untuk memenangi barangan eksklusif dan peralatan perkhemahan yang dapat memberi peluang kepada rakyat Malaysia untuk meneroka keindahan tanah air.

Kerjasama itu menekankan lagi komitmen Tourism Selangor untuk melibatkan orang ramai dengan cara yang lebih kreatif dan berkesan.

Tanjung Sepat, Broga Hill, Tekala River Recreation Forest dan Kanching Eco Forest Park. | FOTO: Tourism Selangor

Menerusi inisiatif tersebut, Tourism Selangor mempertingkat usaha untuk mempromosikan negeri Selangor sebagai destinasi pilihan menuju Tahun Melawat Selangor 2025.

Dalam masa sama, ia juga memupuk pakar profesional pelancongan dalam kalangan generasi baharu melalui beberapa program pelancongan seperti Squad Kembara Pusing Selangor Dulu, yang memberi pendedahan awal tentang industri pelancongan kepada beberapa sekolah yang terpilih.

Masa depan industri pelancongan di Selangor kelihatan baik, dengan pelbagai peluang baharu tersedia untuk pakar-pakar profesional dan bakat-bakat muda. - 7KLIK


ARTIKEL LAIN:
[KREDIT: Tourism Selangor - Terima Kasih Nur Farazuha]

Post a Comment

0 Comments